Syvävenyttelyt

Osta jäsenyys

Rosa Mörtin ohjaama syvävenyttely on tarkoitettu ihan kaikille, olit sitten aivan aloittelija tai pitkällä oleva tanssija. 45min kestoisen tuokion tarkoituksena on huoltaa kehoa avaamalla sitä ja lihasten ympärillä olevia fasciakalvoja sekä nesteyttää lihaksia. Rosalla on venyttelykaverina TanssiOnlinen Lissu.

Hengitys on olennainen osa harjoitusta ja se ohjataan siihen lihakseen, jota kulloinkin venytetään. Tehokas hengitys lisää paineenvaihtelua lihakseen, jolloin venytys tehostuu ja lihas rentoutuu.

Liikkeet tehdään rauhallisesti oman hengityksen tahdissa ja oman liikkuvuuden mukaan eli teet juuri sen verran mikä sinusta tuntuu sopivalta.

Laita päälle mukavat venyttelyyn sopivat vaatteet, ota varalta ylimääräinen pusero viereen. Jumppamatolla on mukavampi tehdä asioita kuin lattialla, mutta se ei ole välttämätön. Näiden lisäksi tarvitset jotain "kättä pidempää"...jumppakuminauhan, huivin tms.

Syvävenyttelyt auttaa

Syvävenyttely opettaa sinua tuntemaan kehoasi, sen linjauksia ja liikeratoja. Se on tehokas tapa päästä eroon ylimääräisistä jumeista, joita meillä jokaisella on. Lisäksi aktiivinen venyttely kiihdyttää aineenvaihduntaa ja kuona-aineiden poistumista.

Lue aiheesta fysiikkavalmentaja Samuli Koivuniemen blogiteksti "Miten hyvä liikkuvuus auttaa tanssijaa?"

Syvävenyttelyt 45min